Křečové žíly, příčiny, typy, prevence, projevy, léčba křečových žil

Vyhledávání

 
 

Bruslení je zábava, která prospívá žilám

Jaro je tady a místo zimních sportů můžete začít jezdit třeba na kolečkových bruslích. Jsou cenově dostupné a skvěle s nimi spálíte přebytečné kalorie. V neposlední řadě prospějete i svým žílám.

Křečové žíly nejsou pro své majitelky, ale ani majitele (ohroženi jsou i muži, i když méně) ničím příjemným. Nejen že nohy s fialovými pavučinkami nevypadají dobře, jde samozřejmě i o zdravotní problém. Ideální je proto takovýmto potížím předcházet. Jedním z účinných bodů prevence je i pohyb. Hýbat bychom se měli pravidelně, nejlépe denně. V jarním počasí proto můžete vyrazit třeba na kolečkové brusle.

Na kolečka!

Bruslení je výborná zábava i druh pohybu. Je ale dobré znát i rizika. Ať už bruslíte na čemkoli, hrozí riziko zranění. Náchylné jsou šlachy a vazy, takže před bruslením si po dobu asi 3–5 minut lehce zacvičte a pak opatrně napínejte svaly na dolních končetinách. Dělejte také časté přestávky a dostatečně pijte, aby nedošlo k dehydrataci. V zimě je dobré nosit více vrstev oblečení, které je voděodolné a odolné proti větru. I ke kolečkovým bruslím si pořiďte kvalitní vybavení – především helmu a chrániče na kolena, zápěstí a lokty. Ujistěte se, že vám boty dobře sednou (nesmějí být příliš volné, aby noha klouzala), a nezavazujte si příliš těsně tkaničky. Přilba by měla na hlavě sedět pohodlně a popruhy by měly být pod bradou a neměly by tlačit.

Silná stehna, spálené tuky

Je to vynikající aerobní činnost, při které si zlepšíte svalovou vytrvalost a sílu, budete pružnější, zlepší se vám koordinace pohybů, udělá to dobře vašemu srdci, žilnímu systému a pročistí se vám i hlava. V porovnání s během nebo cyklistikou posilujete vnitřní svaly stehen a hýždí přirozeně. Chcete-li jezdit rychleji, zapojujete i zádové svaly, čímž stabilizujete trup a posílíte břišní svaly. Stačí 20–30 minut denně a vaše tělo bude fyzicky silnější. A bruslení má až o polovinu nižší dopad na klouby, vazy a šlachy než například běhání. Nicméně vyvarujte se prudkých pohybů a náhlého zastavení, nejezděte příliš rychle a po bruslení se pořádně protáhněte.

(aši)

Zdroj:
http://figureskating.about.com/od/getstartedfigureskating/p/iceskatiingkids.htm
http://www.ehow.com/how_4617410_skate-learn-different-ice-skates.html
http://inlineskating.about.com/od/inlineskating12/a/begin_how.htm
http://inlineskating.about.com/od/healthbenefits/a/health-benefits.htm

 

Dále čtěte

Vyjezděte si  krásu i zdraví pro své nohy

Vyjezděte si krásu i zdraví pro své nohy

Která žena by netoužila po gazelích nohách… Dobrou zprávou je, že jich lze docela dobře dosáhnout. Jednou z nejefektivnějších metod je jízda na kole. Chcete si ji opravdu užít? Zkuste se držet následujících tipů a pravidel.

čti více
 
 Vyhněte se

Vyhněte se "syndromu turistické třídy" – jeďte na dovolenou vlakem!

Cestovatelské strasti, které s sebou nese přesun na větší vzdálenosti, zná asi každý z nás.

čti více
 
 Pobyt u moře: zátěž, nebo relaxace pro křečové žíly?

Pobyt u moře: zátěž, nebo relaxace pro křečové žíly?

Sezóna dovolených je v plném proudu. Přinášíme vám tipy, s čím vyrazit k moři a na co dbát, aby i vašim nohám přinesly pláže jen příjemné zážitky. V každodenním životě je obuv naší vizitkou. Ani o dovolené bychom pohodlným botám neměli dát vale. Až budete u moře a budete se chtít projít v písku naboso, dávejte pozor, kam šlapete.

čti více
 

Pro krásné nohy

PORADNA LÉKAŘE

Dotaz: Dobry den. Jsem po operaci EVLT , dva dny po výkonu jsem dostala povrchový zanet zil . Nyni 27 dnu ...
Odpověď lékaře: Dobrý den, zánětlivá reakce po ošetení žil se vys ...

Vstup
do poradny
 

GYMNASTIKA
PRO ZDRAVÉ NOHY

Zobrazit
vhodné
cviky
 

DATABÁZE ODBORNÍKŮ

Vyhledej
nejbližšího
odborníka

SOUTĚŽ

Aries, český výrobce módního punčochového zboží, kompresivních punčoch Avicenum a sportovních podkolenek ROYAL BAY®, Vám přináší novou soutěž o balíčky podpůrných punčochových kalhot.

Soutěžit
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Cestovní nemoci:  Kam za teplem? Nejoblíbenější destinace českých cestovatelů